ספרים ופעילויות
לא בדיוק באותו הזמן

 כתב : שחר חיים / איירה: שירלי ויסמן / הוצאת מ. מזרחי

תש"ף, חולקו כ-24,100 עותקים במעונות היום

ספר חדש!

האם אפשר לאפות עוגה ולטפס על עץ באותו הזמן? האם ניתן גם לטאטא את הרצפה וגם לעמוד על הראש? ספר משעשע על משפחה אחת שמנסה לעשות דברים שונים בבת אחת, ועל הזמן המיוחד שלהם בשבת, כאשר הם מבלים יחד “בדיוק באותו הזמן”.

פעילות בחיק המשפחה English / русский

חיי הילדים מלאים בפעילויות מהנות, אבל לא את כולן אפשר לעשות בבת אחת. הסיפור מציג בצורה משעשעת מה קורה כאשר אנחנו רוצים לעשות כמה דברים יחד ומתאר את אחת ההנאות שאפשר ...

פעילות בחיק המשפחה

פעילות במעון

לחבק בובה תוך כדי התמסרות בכדור? לבנות מגדל מקוביות בזמן הארוחה? שגרת הילדים במעון מלאה בפעילויות מהנות, אבל לא את כולן אפשר לעשות בעת ובעונה אחת.

פעילות בגן

גלריה

להורדת/הדפסת הפעילות למעון לחצו כאן

"לַכֹּל זְמָן, וְעֵת לְכָל חֵפֶץ" (קהלת ג, א)

לחבק בובה תוך כדי התמסרות בכדור? לבנות מגדל מקוביות בזמן הארוחה? שגרת הילדים במעון מלאה בפעילויות מהנות, אבל לא את כולן אפשר לעשות בעת ובעונה אחת. הסיפור מציג בצורה משעשעת מה קורה כאשר אנחנו רוצים לעשות כמה דברים יחד, ומתאר את אחת ההנאות שאפשר לחוות יחד בכל שבוע – מפגש משפחתי בשבת.

רעיונות לשילוב הספר בגן

  • הצגה בשתיים: את וחברת צוות נוספת תוכלו להציג לפני הילדים פעולות שונות שכל אחת מכן עושה, למשל אחת מרכיבה פאזל והשנייה מזמינה אותה לשחק בחצר, אחת מלבישה בובה והשנייה רוצה להשכיב אותה לישון, אחת מציירת והשנייה מנגבת את השולחן. אפשר לשאול את הילדים: האם ניתן לעשות את הדברים האלה באותו הזמן? הילדים יענו במקהלה: "לא!"
  • איורים מצחיקים: כדאי לאפשר לילדים לדפדף בספר ולהתבונן מקרוב באיורים. מה הפוך? מה לא ייתכן בכל תמונה? האם האיורים מצחיקים את הילדים?
  • עומדים על הראש: סבתא בסיפור אוהבת לעמוד על הראש. אפשר לתרגל עם הילדים תנועות גוף מצחיקות: לזחול על ארבע; לשכב על הרצפה, להישען על הידיים ולנסות להרים רגל אחת; להושיט יד אחת קדימה ושנייה אחורה; ללכת לאחור...
  • ארוחת שבת של הבובות: בעזרת כלי פלסטיק וצעצועים תוכלו לערוך יחד סעודת שבת לבובות. כדאי לשאול את הילדים: את מי נזמין? מה יאכלו הבובות? איך נערוך את השולחן? מה אפשר לעשות בזמן הארוחה? מה קשה לעשות בדיוק באותו הזמן?
  • קבלת שבת עם ההורים: בעמוד האחרון בספר מופיעה המשפחה בזמן ארוחת שבת משותפת. אפשר להזמין את ההורים לקבלת שבת במעון, לאפות יחד חלות, לשיר שירי שבת, לצחוק יחד ובסיום לחלק לילדים את הספר.

להורדת/הדפסת ההצעות להורים לחצו כאן

הורים יקרים,

חיי הילדים מלאים בפעילויות מהנות, אבל לא את כולן אפשר לעשות בבת אחת. הסיפור מציג בצורה משעשעת מה קורה כאשר אנחנו רוצים לעשות כמה דברים יחד ומתאר את אחת ההנאות שאפשר לחוות יחד ובכל שבוע – מפגש משפחתי בשבת.

 

''לַכֹּל זְמָן וְעֵת לְכָל חֵפֶץ'' (קהלת, פרק ג', פסוק א')

המפגש של ילדים צעירים עם מושג הזמן ותכנונו הוא מפגש מאתגר, ולעיתים קרובות הוא דורש מהם לדחות רצונות ולהתאזר בסבלנות. בכוחנו ההורים לסייע לילדים להבין מה נכון עכשיו, מה אפשר לדחות לזמן אחר ומה אפשר לעשות בכל עת ובכל מקום – לחוש את אהבתם של בני המשפחה.

 

אנו מאחלים לכם קריאה מהנה!

 

 

פעילות בחיק המשפחה !

  • כדאי לדפדף יחד בספר: האם משהו בציורים הצחיק אתכם? אפשר לבקש מילדיכם לזהות בציורים את הפעולות של בני המשפחה.
  • בסוף הספר המשפחה מתכנסת לארוחת שבת משותפת. האם ילדיכם מזהים את בני המשפחה שיושבים סביב השולחן בסיפור? תוכלו לבקש מהם להצביע על הדמויות ולהיזכר בפעולות שכל אחד מהם אוהב לעשות.
  • בעזרת כלי פלסטיק וצעצועים תוכלו לערוך יחד סעודת שבת לבובות. כדאי לשאול את ילדיכם: את מי נזמין? מה יאכלו הבובות? מה אפשר לעשות בזמן הארוחה? ומה לא נכון לעשות בזמן הארוחה?
  • תוכלו לנסות לעשות דברים שונים באותו הזמן, למשל לשיר ולשחק בכדור, להתקלח ולהקשיב לסיפור, לסדר את הצעצועים ולמחוא כפיים. האם הצלחתם?
  • תוכלו לשוחח עם ילדיכם: מי הם בני המשפחה שלכם? מתי אתם מתכנסים לארוחה משותפת? מה אתם עושים בשבת?