מנהלת/מטפלת יקרה,
פתחת את הארגז, ספרת את העותקים ובדקת ויש ספר לכל ילד – איזו התרגשות!
מה עכשיו?
בטרם קריאת הספר במעון, אנו ממליצים לך לקרוא אותו יחד עם כל חברות הצוות (הספרים העודפים מיועדים לתכנון שלכן, ובהמשך לספריית המעון). קחו את הזמן, עיינו ביסודיות בספר, הכירו אותו היטב.
להלן כמה הצעות לתכנון הצגת הספרים של ספריית פיג’מה לקטנטנים במעון:
- קראי את הטקסט בקול רם. האם יש מילים או ביטויים שהילדים אינם מכירים? האם מצאת מילים או משפטים שקשה לך לבטא, משפטים ארוכים במיוחד או מילים ש”מבלבלות את הלשון”?
- התבונני היטב באיורים. חפשי את הקשר בין הטקסט לבין האיור. לפעמים התמונה משקפת את הטקסט, לפעמים היא מרחיבה אותו ומכניסה תוכן חדש שאינו נמצא במילות הסיפור, ולפעמים היא אף סותרת את מה שכתוב במילים. האם משהו לא מובן, האם המאייר משתמש בטכניקה מיוחדת, האם את אוהבת את האיורים?
- קראי את הרעיונות לשילוב הספר במדריך לצוות המעון באתר ספריית פיג’מה, ואת הרעיונות לפעילות בחקי המשפחה המיועדים להורים, בסוף הספר. האם מצאת שם פעילויות שמתאימות לך?
- כדאי מאד לגוון את דרכי הצגת הספרים בפני הילדים. מה מתאים הפעם?
- עוד לפני שאת מראה את הספר, אפשר לפתוח בסיפור רקע, להתחפש לאחת הדמויות, להמחיז את הסיפור או לספר אותו במילים שלך.
- עם כמה ילדים כדאי לקרוא את הספר, וכמה פעמים? האם תרצי להתאים את אופן הצגת הספר לילדים שונים בקבוצה, בהתאם להבדלים בטמפרמנט ובקצב ההתפתחות?
- האם תרצי להזמין את ההורים לפעילות משותפת ולהקריא או להציג את הסיפור בפני כולם? אולי תרצי לכתוב להורים מכתב מתווך עם חלוקת העותקים הביתה?
- כיצד מתחבר הספר, הסופר/ת או הערכים המשתקפים בסיפור לנושאים אחרים הנלמדים במעון, או לחוויות מזדמנות שמתרחשות בקבוצה?
אנו מאחלים לך ולמשפחות המעון הנאה מרובה סביב הספרים!