לגרסה להדפסה לחצו כאן
הצעות לצוות המעון
"טובים השניים מן האחד" (קהלת ד' ט')
ילדי המעון עושים את צעדיהם הראשונים בחברה. הם מכירים חברים חדשים ולומדים לשחק יחד. ילדים רכים אוהבים להיות יחד, לחוש בקרבתנו, המבוגרים, ולהרגיש במבטנו המלווה, המעודד והתומך. אט-אט הילדים לומדים שגם משחק עם חבריהם למעון מהנה ומעניין, וכמו כולנו חוֹוים עד כמה ''טובים השניים''.
לפני שקוראים את הספר בקבוצה...
כדאי לכנס את כל חברות הצוות ולחשוב יחד איך נרצה להציג את הסיפור במעון, כמה פעמים נקרא אותו, ואילו חפצים יעזרו לנו להמחיש אותו. אילו אביזרים יעזרו לנו בהקראת הסיפור?
רצוי לקרוא את הסיפור בקבוצות קטנות, כשהילדים יושבים לצידכם בפינת הספר או על השטיח, ולאפשר לילדים לעיין באיורים מקרוב.
כאשר הילדים לוקחים את הספר הביתה...
כדאי לתכנן מתי ובאיזו דרך חגיגית תעניקו למשפחות את העותקים האישיים של הספר. תוכלו להזמין את ההורים והילדים למסיבת פיג'מות חגיגית לרגל פתיחת התוכנית. אפשר להציע להורים לקשט את תיקי הספרים, לקרוא עם הילדים את הספר, להשתתף בהמחזה של הסיפור ובסוף המפגש להעניק לילדים את ספרי המתנה שלהם!
רצוי לעודד את ההורים לקרוא את הספר כמה פעמים עם הילדים וליהנות יחד מהפעילויות המוצעות. אל תשכחו להנחות אותם לחפש את הרעיונות לקריאה משותפת בבית, המופיעים בסוף הספר. בגלריית התמונות באתר של ספריית פיג'מה לקטנטנים מגוון רעיונות למסיבות וחגיגות סביב הספרים.
קוראים יחד
- הקדמה לסיפור בעזרת בובות: מומלץ להציג לילדים בובות של החיות המופיעות בספר (יונה, עכבר, נחש, אווז, זברה, קוף וטיגריס). אם אין במעון בובות מתאימות, אפשר להדפיס תמונות של החיות.
- הילדים מצטרפים לחיות ומשמיעים קולות: מומלץ לקרוא את הספר בקבוצות קטנות ולאפשר לילדים להתבונן בתמונות. במהלך ההקראה הילדים יכולים להשמיע את קולות בעלי החיים השונים ולנוע כמותם.
- אוצר מילים: בעברית יש פועל לתיאור האופן שבו כל חיה משמיעה את קולה:
- הכלב נובח, החתול מיילל, היונה הומה, העכבר מצייץ, האווז מגעגע, הקופים צווחים, והטיגריסים שואגים. כדאי להשתמש בפעלים אלה ואט-אט ללמד את הילדים את הפועל המתאים לקולו של כל בעל חיים.
נשמח לשמוע כיצד שילבתם את הסיפור בפעילות המעון שלכם! שתפו אותנו דרך האתר או במסר פרטי בפייסבוק.
קריאה מהנה ופעילות נעימה!